SALAM ZIARAH

SALAM ZIARAH KEPADA SEMUA TETAMU, SEBARANG KOMEN, PENDAPAT ATAU TEGURAN BOLEHLAH DI KEMUKAKAN UNTUK KEBAIKAN BERSAMA MELALUI EMAIL SEPERTI YANG TERTERA. APA YANG BAIK DATANGNYA DARI MAHA PENCIPTA DAN YANG LEMAH SERTA KURANG ITU DARI KELEMAHAN KAMI SENDIRI..SEMOGA KITA SAMA-SAMA MENDAPAT KEBERKATAN DARI KEBAIKAN YANG DILAKUKAN,,,,INSYAALLAH...

Wednesday, September 16, 2009

TAKLIMAT RINGKAS PK PENDIDIKAN KHAS

Share

16 SEPTEMBER, 2009 - KUBANG KERIAN - PKBP SKKK 1 . Satu taklimat ringkas daripada PK Pendidikan Khas kepada semua guru-guru PKBP telah diadakan dibilik Pendidikan Khas Masalah Pembelajaran pada jam 10.25 pagi. Antara intipati yang dibincangkan dalam taklimat tersebut ialah :-

1. Makluman untuk semua, permohonan pertukaran guru Pendidikan Khas boleh dibuat secara ON-LINE sehingga 30hb. Septembr, 2009.

2. Buku akaun murid perlu disimpan oleh pihak guru, seperti pekeliling yang telah diedarkan oleh Kmenterian Pelajaran Malaysia.

3. Permohonan elaun murid khas boleh dibuat secara tetap 3 bulan sekali bagi murid baru sahaja.

4. Permohonan murid ke sekolah menengah perlu diisi secara ON-LINE. Cikgu Mohd Ruiz diminta uruskan perkara ini.

5. Warga Pendidikan Khas akan bergambar untuk majalah sekolah pada 29hb. September, 2009. S'U diminta keluarkankan surat makluman kepada semua murid PKBP.

6. Perbincangan program Sambutan Hari Raya Aidilfitri, Sambutan Hari Lahir (Julai - Disember) dan peyampaian sumbangan bahan bantu mengajar kepada murid yang layak dari Royal Club Selanggor yang dijangka akan diadakan pada 15hb. Oktober, 2009.

7. Pembentukan Kelab Guru Pendidikan Khas SKKK 1, dengan kutipan yuran RM120 setahun. Tabung yang diwujudkan ini akan digunakan untuk kebajikan warga PKBP.
Dalam majlis yang sama, guru-guru praktikum IPGM KB turut menyampaikan sedikit cendemata kepada kelas Pendidikan Khas sempena hari terakhir mereka menjalani latihan praktikum selama 3 bulan di kelas PKBP. Pn. Zainab bt. Abd. Rahman selaku ketua Panitia PKBP menerima cendemata tanda ingatan untuk selamanya.


Taklimat ditamatkan pada jam 11.30 pagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails