SALAM ZIARAH

SALAM ZIARAH KEPADA SEMUA TETAMU, SEBARANG KOMEN, PENDAPAT ATAU TEGURAN BOLEHLAH DI KEMUKAKAN UNTUK KEBAIKAN BERSAMA MELALUI EMAIL SEPERTI YANG TERTERA. APA YANG BAIK DATANGNYA DARI MAHA PENCIPTA DAN YANG LEMAH SERTA KURANG ITU DARI KELEMAHAN KAMI SENDIRI..SEMOGA KITA SAMA-SAMA MENDAPAT KEBERKATAN DARI KEBAIKAN YANG DILAKUKAN,,,,INSYAALLAH...

Tuesday, June 16, 2009

SEMINAR PENDIDIKAN KHAS NEGERI KELANTAN 2009

Share




15hb. Jun 2009 - KOTA BHARU Satu Seminar Pendidikan Khas Negeri Kelantan 2009 telah diadakan pada 15hb. Jun, 2009 jam 8.30 pagi hingga 4.30 petang, bertempat di Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Kelantan. Seminar ini telah dirasmikan oleh Y.A.Brs.Tn. Hj. Mohd Ghazali b. Ab. Rahman (Pengarah Pelajaran Kelantan). Peserta seminar terdiri daripada guru-guru yang mengajar kelas Pendidikan Khas yang terdiri daripada Masalah Pembelajaran, Masalah Pendengaran dan Disleksia. Unit Pendidikan Khas SKKK 1 telah menghantar dua orang wakil untuk menghadiri seminar tersebut iaitu, En. Nik Jailani b. Nik Mat (PK Pendidikan Khas) dan Pn. Nor Shamsiah bt. Ismail (Guru Pendidikan Khas PKBP SKKK 1)

Objektif Seminar

1. Meningkatkan pengetahuan guru-guru mengenai kanak-kanak bermasalah pembelajaran dari aspek perubatan dan neurologi.
2. Menjadi platform untuk meningkatkan kerjasama antara pendidikan khas dan perkhidmatan sains kesihatan.
3. Meningkatkan kesedaran dan pengetahuan guru-guru aliran perdana mengenai potensi dan keperluan kanak-kanak bermasalah pembelajaran.
4. Meningkatkan kesedaran masyarakat mengenai potensi dan peluang pendidikan disediakan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia.
5. Menarik minat keluarga untuk mendaftar anak-anak dalam program pendidikan khas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails